Kam kráčí nakladatelé?
Český knižní trh je v dobré kondici. Nulová DPH na knížky ale cenovky na pultech nejspíš nezmění. Co bude s ušetřenými penězi?
Jaké jsou knižní bestsellery 2023? Vyplatí se investovat do bibliofilských edicí? A proč se farmaceutické firmy nehrnou do vývoje účinnějších antibiotik? Finmag je původní český magazín zaměřující se na byznys a společenská témata. FIN a MAG. Poctivé psaní, pořádná nálož čtení. Svět, lidi i peníze a byznys.
V novém Finmagu najdete
Je dobré překonávat spolu strach
Prodali reklamní agenturu, vydali se s dětmi na plachetnici kolem světa, ztroskotali, přežili, dostali prezidenta na Hrad. Co dělají Pavla a Michal Nýdrlovi dnes?
Nulová DPH na knížky se mi hrubě nelíbí
Nakladatelé nejsou žádná elita, všichni máme být solidární, říká Aleš Lederer, první porevoluční podnikatel a majitel nakladatelství Prostor.
Úspěšní byznysmeni mají problém: Komu předat firmu?
Kdo převezme Pradu, Inditex nebo francouzský konglomerát Moët Hennessy Louis Vuitton?
Zbrusu nový!
Poznejte vylepšený obsah i design.
Často kladené otázky
Časopis Finmag vychází každé dva měsíce. Termíny vydání nového čísla Finmagu jsou únor, duben, červen, srpen, říjen a listopad.
Cena jednoho čísla je 129 Kč. Cena ročního předplatného časopisu Finmag je 699 Kč.
Vydavatelem časopisu Finmag je společnost NextPage Media.
Finmag je tištěný společenský magazín, který váš inteligentně provede životem. Hledáme důležitá témata a čerstvé perspektivy. Oddělujeme signál od šumu a baví nás to. Vás to bude bavit taky.
Šéfredaktorkou časopisu Finmag je Irena Jirků.
Minulá čísla
Věda je byznys – byznys je věda
Umění je byznys
Seveřan
Sen o křišťálu
Když se zakousnu, nepustím
Z minulých čísel
Domácnost je grunt. Co se v ní naučíš, v podnikání jako když najdeš
Nastavit si správné procesy v domácnosti vám může pomoci i ve vašem podnikání. Třeba v hospodárnosti a efektivitě, vlastnostech, které stojí za úspěchem freelancerů a podnikatelů, se nejlépe vycvičíte už v rodině. Otevíráme pro vás komentář z tištěného Finmagu.
I hřbitov může zkrachovat. Proč je na byznysu se stoprocentní poptávkou problém vydělat?
Existuje jen velmi málo služeb, které poptává bez výjimky každý. Pohřebnictví je fascinující sondou do kultury, historie, náboženských rituálů, ale i ekonomie dané společnosti. A právě z pohledu ekonomie se hřbitovy musí vypořádat s obrovským problémem – mrtví neubývají. Odemykáme pro vás text z tištěného Finmagu.
Řemeslo musíte milovat, jinak to nejde, říká knihvazačka. Každá kniha se prý rozpadne jinak
„Lidé si většinou myslí, že jsem knihovnice,“ říká Jana Gutteková, zatímco jehlou prošívá hřbet sbírky básní. „A když jim řeknu, že jsem knihvazačka, že knihy vyrábím, tak se zarazí: A to jako jde?“ Odemykáme pro vás další podnikatelský příběh z našeho projektu Podnikavé Česko, který najdete i v aktuálním tištěném časopise.
Posílí silní, oslabí malí. Kam kráčí nakladatelé aneb Velký přehled knižního trhu v Česku
Co mají společného pandemie covidu, druhý rok brutální ruské války na Ukrajině a rozjíždějící se globální ekonomická krize? První i poslední. Promítly se všude: v politice, ve společnosti, v kultuře. A nutně zamávaly taky s kondicí českého knižního trhu. Začtěte se do ukázky z velkého tématu aktuálního tištěného Finmagu.
Co nejde silou, půjde ještě větší silou. Jak se lidé dostávali do konzerv před vynálezem otvíráku?
Plechové konzervy existují někdy od 70. let 18. století. Aspoň půl dalšího století ale trvalo, než někdo vynalezl otvírák. Co se stalo se všemi těmi neotevřenými plechovkami? Odemykáme pro vás text z aktuálního čísla tištěného Finmagu.
Nejnovější podcasty