val, jaký tlak si může na novináře

ještě dovolit.

Vyčítal jste si někdy, že jste byl

na hosta ve studiu moc přísný? Že

jste ho zbytečně přitlačil ke zdi?

měl pár momentů, kdy jsem hosta

neposlal uprostřed vysílání domů

jen ze slušnosti, protože přijal naše

pozvání.

Podle jakého klíče si s Danielou

Drtinovou rozdělujete hosty?

Ne.

A naopak, že jste mohl být tvrdší?

To asi ano. Každý rozhovor si

zpětně přehrávám a přemýšlím

nad tím, co šlo udělat jinak. Občas

se stane, že mi v průběhu živého

rozhovoru nedojde, že se najednou mluví o něčem, co by se dalo

uchopit jinak. To si ale člověk

může analyzovat až zpětně ze

záznamu. Moje případná ostrost pramení především z ochoty

respondenta odpovídat na otázky.

Když přijde k nám do studia, tak

jsou jasně dané role. Já se ptám,

on odpovídá a argumentuje. Pokud z téhle role vyšlapuje a nechce odpovídat, i když je placený

z veřejných rozpočtů, takže by

podle mého názoru měl, dám mu

to důrazně najevo.

Nemáte tendenci souhlasit s hosty,

kteří jsou vám názorově blíž, a naopak víc oponovat těm, se kterými

nesouhlasíte?

To se samozřejmě může stát.

Nejsem robot. Dost obtížně můžu

hrát úplnou rovinu s Martinem

Konvičkou, který mi začne povídat

o koncentrácích.

Hrozilo někdy, že hosta pošlete

do háje?

Snažím se, aby mě při natáčení

nikdo nedokázal vytočit. Občas

je to ale dost náročné. Už jsem

Záleží na tom, kdo v daném týdnu

natáčí. Samozřejmě si ale rozhazujeme témata i podle toho, jak

k nim máme blízko. Nebudu nutit

Danielu dělat rozhovor o letadlech

nebo počítačových hrách.

Spousta lidí vás ve dvojici s Danielou považuje za toho přísnějšího.

Stává se, že když potřebujete být

na hosta tvrdší, natáčíte s ním vy?

Já myslím, že Daniela dokáže taky

pořádně přitvrdit. Zrovna Hašek by

mohl vyprávět. Ale takhle si hosty

vážně nerozdělujeme. Někdy se to

politici, nebo spíš jejich PR lidé,

snaží uhrát. To ale většinou dopadne tak, že jejich návštěvu zrušíme.

Nechceme takhle fungovat.

A ještě otázka na závěr. Měl jste někdy chuť s prací v médiích seknout

a začít se živit něčím jiným?

Myslím, že každého někdy přepadnou podobné myšlenky. Občas,

když přijdu večer z práce domů, tak

si říkám, jestli se na to nemám náhodou vykašlat. Vážně jsem o tom

ale nikdy neuvažoval. Je to pro mě

příliš naplňující práce na to, abych

šel pást ovce.

MARTIN

VESELOVSKÝ

Narodil se v roce 1972. Absolvoval pražské gymnázium Budějovická, následně nedokončil

studia historie na Filozofické

fakultě Univerzity Karlovy. S moderováním začal ještě při škole

v roce 1992 na rozhlasové stanici

Hlas Ameriky. Po dvou letech

přešel do rádia Evropa 2. Od roku

1995 se začal objevovat i na televizních obrazovkách. Nejprve

v pořadu SOS, později v talkshow

Áčko. Od roku 2000 pracoval

v Českém rozhlase, kde se začal

věnovat politickým tématům.

Na Nově moderoval diskuzní

pořad Sedmička, v České televizi

pak Události, komentáře. V roce

2014 odešel z veřejnoprávních

médií a spolu s dalšími kolegy založil projekt internetové televize

DVTV. Za svou práci získal řadu

ocenění – například Novinářskou

cenu, Cenu Karla Havlíčka Borovského nebo Cenu Ferdinanda

Peroutky. Patří k nejoblíbenějším

Čechům na sociálních sítích,

na Twitteru ho sleduje přes 157

tisíc lidí. Má rád letectví, počítačové hry, běhání a cyklistiku. Je

ženatý a má dvě dcery.

19