BYZNYSPLÁN

modulů, zrovna se strojili na turné,

hned je začal používat.“ Když pak

kapela dorazila do Prahy, seznámil

Jeff Antonína s Billym Corganem.

Ten se ho po koncertě zeptal, jestli

nechce přijet do Chicaga postavit mu

koncertní sestavu o desíti šuplících.

Znělo to jako splněný sen.

Jenže koncert byl chvíli před Vánocemi, pak minul leden a nic, únor

nic, březen nic. „Říkal jsem si, že

z toho nic nebude. Věděl jsem, že

na květen plánujou turné,“ vzpomíná Antonín. Až v půlce dubna se

ozval Corganův kytarový technik,

jestli domluva platí, že za čtrnáct dní

by potřebovali mít těch deset modulů v Chicagu. A zatímco v hlavě

znělo To přece nejde takhle rychle, prsty

už psaly Jasně, to dáme. „Vzal jsem si

pár dní dovolené – tehdy jsem ještě

chodil normálně do práce –, spal

jsem tři hodiny denně. Pak zbývalo

do termínu ještě asi pět dní, píšu, že

už to bude, a na to přijde odpověď:

A máš to všechno dvakrát?“ Protože

velké kapely vozí všecko dvakrát.

Když se něco pokazí, jen se přehodí

šňůra a jede se dál.

Stihnul všechno dvakrát, u toho

vyřídil víza a za pár dnů už ladil

poslední detaily s Corganem osobně.

„Protože tu muziku znám a miluju,

občas jsem navrhl nějakou změnu

oproti originálu, o které jsem si

myslel, že by se mu mohla líbit.“

Líbily se. Jen musel dát ruku na to,

že nikomu jinému už tyhle úpravy

neudělá.

Na turné pak Billy Corgan poprvé

v životě vyjíždí s koncertní sestavou,

díky které může hrát se zvukem

všech zesilovačů, které použil při

nahrávání svých hitů. Poprvé bez

kompromisů.

48

HAMMETTŮV INŽENÝR

GAS

Upravených šuplíků Antonín rozeslal za svou kariéru do světa skoro

tisíc, dočkal se i pirátského napodobovatele. „Naučil jsem se to brát

s rezervou. Jak řekl Oscar Wilde,

kopírování je přece největší forma

uznání. Navíc i ty moje moduly jsou

vlastně verzí něčeho, co jsem nevymyslel.“ Zdálo by se, že už nic moc

dalšího nemůže přijít. Přišlo.

GAS neboli gear acquisition

syndrome je choroba z povolání,

která ohrožuje zejména kytaristy.

Její podstatou je nutkavá potřeba

objednávat a zkoušet neustále

nové a nové vybavení. Postiženým

se přezdívá pedal junkie, tedy

závislák na pedálech. „Jsou lidi,

kteří hledají něco, co není, kupují,

prodávají, prodělávají, jsou

z toho nešťastní. Někdy si tím

i kompenzují nedostatek něčeho

jiného,“ říká Antonín. Takovým se

radši snaží vyhnout, protože nikdy

nebudou spokojení.

Když se Kirk Hammett z Metalliky rozhodl udělat řadu nejlepších

kytarových efektů na světě, hledal

se společníkem člověka, který jim

je navrhne. Moudří už samozřejmě vědí, kde ho našli. Prozradíme,

že doporučení – protože všechno

souvisí se vším – přišlo od technika

Smashing Pumpkins. Slovo dalo

slovo a z Antonína se stal hlavní

inženýr značky KHDK.

Od prvních setkání k sériové výrobě

to ovšem trvalo dobré tři roky,

které kromě navrhování a testování

v živém provozu obnášely i hledání

spolehlivého výrobce. „Plánovali

jsme vyrábět na Tchaj-wanu, jenže

ze dvanácti prototypů, které poslali,

jich půlka měla problém. Hned jsem

psal, že takhle nemůžeme startovat

firmu. Buď to bude stoprocentní,

nebo vůbec.“ Pedály se tedy nakonec vyrábějí v Americe, jsou proti

plánu o něco dražší, ale kvalitní

a spolehlivé. Stačily už nasbírat

na dvacet ocenění. A k těm, které už

se vyrábějí, už jsou navržené a brzy

půjdou do výroby další.

Díky kontaktům Davida Karona,

společníka KHDK, s nimi své jméno

spojí playeři z kapel světových jmen

– signature pedály od KHDK budou

mít členové Slayeru, Megadeth,

Pak jsou lidé, kteří se tím baví.

A pak ti, kteří hledají zvuk ve své

hlavě. „Snažím se takovým lidem

naslouchat a nabídnout řešení:

pedál, úpravu aparátu, výběr

aparátu, nástroje nebo jejich

kombinace. Super je, když mi pak

zákazník řekne, že má konečně

vyřešeno. Takovej muzikant pak

neplýtvá energii a čas na hledání

grálu, ale hraje, tvoří, koncertuje.“

TEAM

Za úspěchem budějovického

„kluka s pájkou“ je i práce mnoha

lidí okolo. Jedním z nich je Hynek

Hyenik Stančík, který si jako

první nechal u Tonyho upravovat

Egnaterův šuplík. Dnes pro

Antonína nahrává zvukové ukázky

a videa. Dalším je Maťo Mišík, který

navrhuje design obalů, vymyslel

logo i web, edituje videa. Kytarista

Dodo Doležal testuje nové kousky.

Svou práci směňují za Tonyho

práci s pájkou. A všichni jsou

spokojení.

Anthraxu. A samozřejmě Metalliky. Až se vám jejich tóny zaříznou

na příští desce nebo koncertu do uší,

vzpomeňte si na českou stopu.