HLAS TRHU
jsou nejen úsporné, ale přinášejí
také mnohem více nápadů.
Vaše pojišťovna má momentálně
desetiprocentní podíl na trhu. Jak
ho zvýšit?
Základem růstu je vynikající produkt a rostoucí distribuční kapacita.
V obou těchto směrech se zlepšujeme. Nechceme ovšem růst za každou cenu. Naše produkty musí být
transparentní a férové. Zejména
v životním pojištění nejde jen o objem, ale hlavně o kvalitu a přidanou hodnotu pro klienta.
Zůstane Allianz i pod vaším
vedením jedinou pojišťovnou,
která nenabízí investiční životní
pojištění?
Chceme, aby naše produkty dávaly
klientům smysl. To může v různých
okamžicích a na různých trzích
znamenat rozdílné přístupy. Trendu, který nastolila Allianz v Česku,
bych se ale chtěl i nadále držet.
Od vyřazení investičního pojištění
uběhl už více než rok a půl. Jak se
to projevilo v číslech?
Samozřejmě, že čistě rizikovým
životním pojištěním nelze objem
plně dorovnat, ale těší nás kvalita
portfolia, které vytváříme, i množství nových klientů, kteří oceňují
jednoduché a transparentní životní
pojištění.
Kolik procent lidí dnes využívá
vaše chytré autopojištění, u kterého klienti platí podle ujetých
kilometrů?
S autopojištěním, kde počítáme sazby podle ujetých kilometrů, už jezdí
víc než 174 tisíc motoristů.
76
Povinné ručení letos mírně zdražuje. Je pro pojišťovny ztrátové.
Můžeme se dočkat podobné
situace jako v Polsku, kde došlo
ke skokovému navýšení o padesát procent?
Myslím, že k takovému skokovému
nárůstu nedojde. Ale je pravda, že
cena povinného ručení na českém
trhu skutečně neodpovídá reálným
nákladům. Ceny náhradních dílů
jsou v podstatě stejné jako v západní Evropě a cena práce rovněž
stoupá. Přesto je cena povinného
ručení i násobně nižší než v zemích
na západ od nás.
Tak jako zanikají některé profese
a jiné vznikají, změní se i celý sektor
pojištění. Nebude to ale tak, že se
jednoho rána probudíme do nového
světa. Změny přicházejí postupně,
už dnes. O pojištění kybernetických rizik nebo dronů před pár lety
nikdo neuvažoval. Věřím, že v žilách
moderní organizace musejí kolovat
principy agilního vývoje – neustálé reagování na změny a pružné
zavádění novinek do praxe. Změnit
uvažování a udělat z takového
přístupu součást své DNA, to je
nejlepší příprava na úspěšnou budoucnost.
Jaké další inovace čekají neživotní
pojištění? Dočkáme se aplikace,
která bude monitorovat, jakým
stylem auto jezdí, a podle toho
kalkulovat bonus nebo malus?
Neživotní pojištění určitě ovlivní
nastupující trend internet of things,
tedy propojení jednotlivých zařízení, vozidel, domácností a spotřebičů
do jednoho ekosystému. Aplikace
monitorující styl řízení už dnes
nejsou ničím neobvyklým. Otázkou
spíše zůstává ochota klientů nechat
se monitorovat.
Chystáte speciální pojištění pro
samořiditelná auta?
Současné autopojištění vychází
z odpovědnosti za chování řidiče.
Vývoj ale sledujeme a také na něj
reagujeme. Na havarijní pojištění
vozů značky Tesla i všech dalších
elektromobilů nyní dáváme třicetiprocentní slevu.
Bude vůbec s nástupem samořiditelných aut povinné ručení
a havarijní pojištění ještě zapotřebí? Nezmizí z trhu úplně?
DUŠAN QUIS
V pojišťovnictví začínal v roce
2005 jako ředitel pobočky ING pojišťovny. Postupně pracoval na pozicích manažera podpory prodeje, obchodního ředitele interní
obchodní sítě, obchodního ředitele ING pojišťovny na Ukrajině, generálního a obchodního ředitele
ING pojišťovny na Slovensku, člena představenstva zodpovědného za obchod v ČSOB pojišťovně,
výkonného ředitele PPF pojišťovny v Moskvě a obchodního ředitele Allianz Slovenské pojišťovny.
V květnu 2018 se stal předsedou
představenstva Allianz pojišťovny
v České republice.