HLAS TRHU

jsou nejen úsporné, ale přinášejí

také mnohem více nápadů.

Vaše pojišťovna má momentálně

desetiprocentní podíl na trhu. Jak

ho zvýšit?

Základem růstu je vynikající produkt a rostoucí distribuční kapacita.

V obou těchto směrech se zlepšujeme. Nechceme ovšem růst za každou cenu. Naše produkty musí být

transparentní a férové. Zejména

v životním pojištění nejde jen o objem, ale hlavně o kvalitu a přidanou hodnotu pro klienta.

Zůstane Allianz i pod vaším

vedením jedinou pojišťovnou,

která nenabízí investiční životní

pojištění?

Chceme, aby naše produkty dávaly

klientům smysl. To může v různých

okamžicích a na různých trzích

znamenat rozdílné přístupy. Trendu, který nastolila Allianz v Česku,

bych se ale chtěl i nadále držet.

Od vyřazení investičního pojištění

uběhl už více než rok a půl. Jak se

to projevilo v číslech?

Samozřejmě, že čistě rizikovým

životním pojištěním nelze objem

plně dorovnat, ale těší nás kvalita

portfolia, které vytváříme, i množství nových klientů, kteří oceňují

jednoduché a transparentní životní

pojištění.

Kolik procent lidí dnes využívá

vaše chytré autopojištění, u kterého klienti platí podle ujetých

kilometrů?

S autopojištěním, kde počítáme sazby podle ujetých kilometrů, už jezdí

víc než 174 tisíc motoristů.

76

Povinné ručení letos mírně zdražuje. Je pro pojišťovny ztrátové.

Můžeme se dočkat podobné

situace jako v Polsku, kde došlo

ke skokovému navýšení o padesát procent?

Myslím, že k takovému skokovému

nárůstu nedojde. Ale je pravda, že

cena povinného ručení na českém

trhu skutečně neodpovídá reálným

nákladům. Ceny náhradních dílů

jsou v podstatě stejné jako v západní Evropě a cena práce rovněž

stoupá. Přesto je cena povinného

ručení i násobně nižší než v zemích

na západ od nás.

Tak jako zanikají některé profese

a jiné vznikají, změní se i celý sektor

pojištění. Nebude to ale tak, že se

jednoho rána probudíme do nového

světa. Změny přicházejí postupně,

už dnes. O pojištění kybernetických rizik nebo dronů před pár lety

nikdo neuvažoval. Věřím, že v žilách

moderní organizace musejí kolovat

principy agilního vývoje – neustálé reagování na změny a pružné

zavádění novinek do praxe. Změnit

uvažování a udělat z takového

přístupu součást své DNA, to je

nejlepší příprava na úspěšnou budoucnost.

Jaké další inovace čekají neživotní

pojištění? Dočkáme se aplikace,

která bude monitorovat, jakým

stylem auto jezdí, a podle toho

kalkulovat bonus nebo malus?

Neživotní pojištění určitě ovlivní

nastupující trend internet of things,

tedy propojení jednotlivých zařízení, vozidel, domácností a spotřebičů

do jednoho ekosystému. Aplikace

monitorující styl řízení už dnes

nejsou ničím neobvyklým. Otázkou

spíše zůstává ochota klientů nechat

se monitorovat.

Chystáte speciální pojištění pro

samořiditelná auta?

Současné autopojištění vychází

z odpovědnosti za chování řidiče.

Vývoj ale sledujeme a také na něj

reagujeme. Na havarijní pojištění

vozů značky Tesla i všech dalších

elektromobilů nyní dáváme třicetiprocentní slevu.

Bude vůbec s nástupem samořiditelných aut povinné ručení

a havarijní pojištění ještě zapotřebí? Nezmizí z trhu úplně?

DUŠAN QUIS

V pojišťovnictví začínal v roce

2005 jako ředitel pobočky ING pojišťovny. Postupně pracoval na pozicích manažera podpory prodeje, obchodního ředitele interní

obchodní sítě, obchodního ředitele ING pojišťovny na Ukrajině, generálního a obchodního ředitele

ING pojišťovny na Slovensku, člena představenstva zodpovědného za obchod v ČSOB pojišťovně,

výkonného ředitele PPF pojišťovny v Moskvě a obchodního ředitele Allianz Slovenské pojišťovny.

V květnu 2018 se stal předsedou

představenstva Allianz pojišťovny

v České republice.