CZECHMADE

dvou týdnů na třicet dnů. Ještě víc jsme

pak rozjeli online kampaně, od kterých

nás sice hodně lidí odrazovalo, ale nakonec to byl správný krok. První týden byl

mrtvý, ale pak už lidi zase začali utrácet

a  dnes jsme na totálně růstových číslech,“ pochvaluje si Vašek. Apetit Čechů

nakupovat módu na internetu bude podle něj dál strmě růst. Velký kus práce prý

v téhle oblasti odvedly e-shopy Zoot, Zalando a AboutYou.

Vysněné tenisky

Dalším důležitým předpokladem úspěchu bylo včasné rozšíření sortimentu.

Vasky nejprve zabodovaly s farmářkami,

tedy botami, které se nosí především

v  zimních měsících. „Obchodně jsme

měli vždycky silný začátek roku a  první jarní měsíce, ale celé léto pak byla

okurková sezóna, takže jsme začali dělat

i  kožené pantofle a  sandály, i  když je to

trochu jiná disciplína.“

84

Ukázalo se to ale jako správná volba:

letní obuv v  prázdninových měsících

tvoří kolem 70 procent celkových tržeb

firmy. Možná i díky tomu, že je značka

stále populárnější u  dámských zákaznic, kterých už je v  prodejnách Vasky

víc než mužů. „Podle našich průzkumů

u  nás nejvíc nakupují ženy ve věku 25

až 45 let, ale je to jen těsně. Pro boty

si k  nám chodí mladí kluci i  babičky,“

dodává Vašek.

Snaží se, aby jeho obuv zbytečně

nezapadla do žádné škatulky. „Občas

slyším, že děláme boty pro hipstery, ale

mnohem blíž máme k  cestovatelské komunitě, která nás má hodně ráda. Nejradši jsem ovšem, když se o  nás prostě

mluví jako o kvalitních českých botách.“

Teď Vasky čeká další velký krok – výroba tenisek. To byl od samého začátku

Vaškův velký sen, chyběly ale výrobní kapacity a také větší jistota, že bude dostatečný zájem. „Teď už si věříme, protože

víme, že máme loajální zákazníky, co od