CZECHMADE
dvou týdnů na třicet dnů. Ještě víc jsme
pak rozjeli online kampaně, od kterých
nás sice hodně lidí odrazovalo, ale nakonec to byl správný krok. První týden byl
mrtvý, ale pak už lidi zase začali utrácet
a dnes jsme na totálně růstových číslech,“ pochvaluje si Vašek. Apetit Čechů
nakupovat módu na internetu bude podle něj dál strmě růst. Velký kus práce prý
v téhle oblasti odvedly e-shopy Zoot, Zalando a AboutYou.
Vysněné tenisky
Dalším důležitým předpokladem úspěchu bylo včasné rozšíření sortimentu.
Vasky nejprve zabodovaly s farmářkami,
tedy botami, které se nosí především
v zimních měsících. „Obchodně jsme
měli vždycky silný začátek roku a první jarní měsíce, ale celé léto pak byla
okurková sezóna, takže jsme začali dělat
i kožené pantofle a sandály, i když je to
trochu jiná disciplína.“
84
Ukázalo se to ale jako správná volba:
letní obuv v prázdninových měsících
tvoří kolem 70 procent celkových tržeb
firmy. Možná i díky tomu, že je značka
stále populárnější u dámských zákaznic, kterých už je v prodejnách Vasky
víc než mužů. „Podle našich průzkumů
u nás nejvíc nakupují ženy ve věku 25
až 45 let, ale je to jen těsně. Pro boty
si k nám chodí mladí kluci i babičky,“
dodává Vašek.
Snaží se, aby jeho obuv zbytečně
nezapadla do žádné škatulky. „Občas
slyším, že děláme boty pro hipstery, ale
mnohem blíž máme k cestovatelské komunitě, která nás má hodně ráda. Nejradši jsem ovšem, když se o nás prostě
mluví jako o kvalitních českých botách.“
Teď Vasky čeká další velký krok – výroba tenisek. To byl od samého začátku
Vaškův velký sen, chyběly ale výrobní kapacity a také větší jistota, že bude dostatečný zájem. „Teď už si věříme, protože
víme, že máme loajální zákazníky, co od