Autor je Chief Investment Officer ve společnosti BBI Classic Investments.

Mazda Cosmo I

Ferrari 365 GT 2+2

Nejen u prémiových značek se dají najít zajímavé investiční příležitosti. Atraktivní koupi můžou představovat

například raritní japonské sporťáky z druhé poloviny 60.

let minulého století. Zatímco vzácnější Toyota z té doby

je už v hledáčku sběratelů delší dobu, což je vidět na její

vysoké ceně, kolem milionu eur, první generace sportovní Mazdy Cosmo s unikátním Wankelovým motorem

se ještě před rokem a půl dala pořídit za 50 tisíc eur.

Dnes má trojnásobnou cenu a ta ještě poroste.

Možná se to nezdá, ale i u automobilky Ferrari můžete

najít podhodnocené vozy. Zatímco dvoumístné sportovní verze dvanáctiválcových modelů ze šedesátých

a sedmdesátých let dvacátého století jsou už dlouho

v hledáčku sběratelů, jejich praktičtější varianty se

dvěma zadními sedadly stály dlouho mimo zájem automobilových fanoušků. Přestože i jejich hodnota roste,

dají se stále pořídit až za pětkrát nižší cenu než klasické

sporťáky.

MORGAN +4+

Britská automobilka Morgan vyrobila od svého vzniku

v roce 1910 pouhých šestadvacet kusů modelu Morgan

+4+. Všechny během šedesátých let minulého století.

Elegantní dvoudvéřové kupé je proto velká vzácnost.

Ještě v roce 2013 přitom šlo koupit za 2,1 milionu korun. Ukázkový příklad podhodnoceného auta! V lednu

2016 už bylo možné tohoto nádherného veterána

prodat za víc než čtyři miliony korun.

Lagonda Rapide

Lagonda Rapide je luxusní limuzína z kraje 60. let

dvacátého století, postavená na technice Aston Martin

DB4. Její cena byla tehdy asi příliš vysoká – vyrobilo se

pouhých 55 kusů, zatímco technicky shodného Astonu

ve všech variantách zhruba třináct set. Ještě před dvěma lety stála Lagonda Rapide zhruba 50 tisíc liber, tedy

osmkrát méně než Aston Martin DB4. Od té doby ale

cena Lagondy vystoupala o 400 procent, takže pokud

chcete výhodně nakoupit, máte zřejmě poslední šanci.

43