Autor je Chief Investment Officer ve společnosti BBI Classic Investments.
Mazda Cosmo I
Ferrari 365 GT 2+2
Nejen u prémiových značek se dají najít zajímavé investiční příležitosti. Atraktivní koupi můžou představovat
například raritní japonské sporťáky z druhé poloviny 60.
let minulého století. Zatímco vzácnější Toyota z té doby
je už v hledáčku sběratelů delší dobu, což je vidět na její
vysoké ceně, kolem milionu eur, první generace sportovní Mazdy Cosmo s unikátním Wankelovým motorem
se ještě před rokem a půl dala pořídit za 50 tisíc eur.
Dnes má trojnásobnou cenu a ta ještě poroste.
Možná se to nezdá, ale i u automobilky Ferrari můžete
najít podhodnocené vozy. Zatímco dvoumístné sportovní verze dvanáctiválcových modelů ze šedesátých
a sedmdesátých let dvacátého století jsou už dlouho
v hledáčku sběratelů, jejich praktičtější varianty se
dvěma zadními sedadly stály dlouho mimo zájem automobilových fanoušků. Přestože i jejich hodnota roste,
dají se stále pořídit až za pětkrát nižší cenu než klasické
sporťáky.
MORGAN +4+
Britská automobilka Morgan vyrobila od svého vzniku
v roce 1910 pouhých šestadvacet kusů modelu Morgan
+4+. Všechny během šedesátých let minulého století.
Elegantní dvoudvéřové kupé je proto velká vzácnost.
Ještě v roce 2013 přitom šlo koupit za 2,1 milionu korun. Ukázkový příklad podhodnoceného auta! V lednu
2016 už bylo možné tohoto nádherného veterána
prodat za víc než čtyři miliony korun.
Lagonda Rapide
Lagonda Rapide je luxusní limuzína z kraje 60. let
dvacátého století, postavená na technice Aston Martin
DB4. Její cena byla tehdy asi příliš vysoká – vyrobilo se
pouhých 55 kusů, zatímco technicky shodného Astonu
ve všech variantách zhruba třináct set. Ještě před dvěma lety stála Lagonda Rapide zhruba 50 tisíc liber, tedy
osmkrát méně než Aston Martin DB4. Od té doby ale
cena Lagondy vystoupala o 400 procent, takže pokud
chcete výhodně nakoupit, máte zřejmě poslední šanci.
43