PŘÍBĚH

Zatímco my nemáme rychlý internet ani po celé trase D1,

v Indonésii a Východním Timoru je LTE naprosto všude.

rychle se z organizace stane chaos

osobních potřeb. Na druhou stranu

i on připouští, že je to, ostatně jako

všechno, o lidech. Když si dokážete vybrat ty správné, problémy se

vůbec nemusejí objevit.

Sociologická sonda do života jedné

velmi rozmanité skupiny devíti lidí,

která půl roku třetinu dne jede,

třetinu dne vyhrabává a opravuje

auta a třetinu dne řeší, co bude

jíst a kde bude spát, končí Danovým vyprávěním o nekonečných

sporech mezi skřivany a sovami.

„Pět šest lidí maximálně. Víc ne,“

zakončuje rázně vyprávění. „Mám

na to teď jednoduchou poučku.

Když se skupina vejde k jednomu

standardnímu stolu, domluví se.

Jakmile ale musíte srazit dva stoly

a všichni se začnou přeřvávat, je

konec.“

64

Když se pak Dana ptám na stěžejní

otázku, jestli se dokáže trabanty

uživit, odpovídá, že konečně ano.

A zaplatí prý už i produkční, která

mu organizuje diář. „Jsem potulný

prodavač příběhů. Díky úspěchu

posledního filmu jsem dokonce

mohl zvednout ceny, a i tak

na moje přednášky přišlo od loňského září čtrnáct tisíc lidí. Nejdřív

jsem si myslel, že zájem po pár měsících opadne, jenže telefon pořád

zvoní. Tak snad. Teď všem říkám,

že budu fungovat stejně jako Rychle

a zběsile. Budu lidem vyprávět,

dokud je to bude bavit.“

A pak umře hlavní hrdina, rýpnu

si. „Lepší PR si představit nedokážu. Jen z toho úspěchu už pak

asi nebudu mít takovou radost,“

odvětí se smíchem Dan.

DAN PŘIBÁŇ

Čtyřicetiletý novinář, režisér, cestovatel a náčelník žlutého cirkusu

pojmenovaného Transtrabant.

Od roku 2002 do roku 2008 působil

jako redaktor portálu iDNES.cz

a časopisu ABC. V letech 2008 až

2009 byl šéfredaktorem populárně-vědeckého časopisu VTM Science.

První cestu, po Hedvábné stezce,

podnikl v roce 2007, o dva roky

později projel se dvěma trabanty

Afrikou od severu k jihu. V roce

2014 pokořil Jižní Ameriku, vloni

Tichomoří. Všechny své výpravy

zdokumentoval.