PŘÍBĚH
Zatímco my nemáme rychlý internet ani po celé trase D1,
v Indonésii a Východním Timoru je LTE naprosto všude.
rychle se z organizace stane chaos
osobních potřeb. Na druhou stranu
i on připouští, že je to, ostatně jako
všechno, o lidech. Když si dokážete vybrat ty správné, problémy se
vůbec nemusejí objevit.
Sociologická sonda do života jedné
velmi rozmanité skupiny devíti lidí,
která půl roku třetinu dne jede,
třetinu dne vyhrabává a opravuje
auta a třetinu dne řeší, co bude
jíst a kde bude spát, končí Danovým vyprávěním o nekonečných
sporech mezi skřivany a sovami.
„Pět šest lidí maximálně. Víc ne,“
zakončuje rázně vyprávění. „Mám
na to teď jednoduchou poučku.
Když se skupina vejde k jednomu
standardnímu stolu, domluví se.
Jakmile ale musíte srazit dva stoly
a všichni se začnou přeřvávat, je
konec.“
64
Když se pak Dana ptám na stěžejní
otázku, jestli se dokáže trabanty
uživit, odpovídá, že konečně ano.
A zaplatí prý už i produkční, která
mu organizuje diář. „Jsem potulný
prodavač příběhů. Díky úspěchu
posledního filmu jsem dokonce
mohl zvednout ceny, a i tak
na moje přednášky přišlo od loňského září čtrnáct tisíc lidí. Nejdřív
jsem si myslel, že zájem po pár měsících opadne, jenže telefon pořád
zvoní. Tak snad. Teď všem říkám,
že budu fungovat stejně jako Rychle
a zběsile. Budu lidem vyprávět,
dokud je to bude bavit.“
A pak umře hlavní hrdina, rýpnu
si. „Lepší PR si představit nedokážu. Jen z toho úspěchu už pak
asi nebudu mít takovou radost,“
odvětí se smíchem Dan.
DAN PŘIBÁŇ
Čtyřicetiletý novinář, režisér, cestovatel a náčelník žlutého cirkusu
pojmenovaného Transtrabant.
Od roku 2002 do roku 2008 působil
jako redaktor portálu iDNES.cz
a časopisu ABC. V letech 2008 až
2009 byl šéfredaktorem populárně-vědeckého časopisu VTM Science.
První cestu, po Hedvábné stezce,
podnikl v roce 2007, o dva roky
později projel se dvěma trabanty
Afrikou od severu k jihu. V roce
2014 pokořil Jižní Ameriku, vloni
Tichomoří. Všechny své výpravy
zdokumentoval.